KASPERŮV PLAYLIST

19. 05. 21

Seznam všech skladeb z Kasperových zápisků.


Kasper hudbu miloval. V mnoha okamžicích jeho života pro něj byla vším. A než poznal Erika, nemyslel, že by dokázal milovat někoho (nebo něco) víc. A tak dává samozřejmě rozum, že jeho zápisky byly hudbou protkané.

A protože tyto skladby poslouchal Kasper, musely jsme během psaní i my. Některé písně nám už pak dost lezly na mozek. ♥ ♡


Stačí kliknout na obrázek a můžete poslechnout, užít a připomenout si, co všechno Kasper v NIKDE zažíval. ♥ ♡

A pod tím klasicky seznam všech písní a krátké Kasperovy popisky.

Depeche mode, ENJOY THE SILENCE

Poslouchám Depeche Mode, Enjoy the silence, což je k smíchu.

Slova jsou násilí.

Narušují klid.

No jasně.

(první zápis)

Avicii, CITY LIGHTS

Dobře, tak tohle je asi poprvé, co mi něco podobného udělala, ale to neznamená, že se z toho poseru, protože neposeru. Což říká i Avicii.

Snažil jsem se, nejlíp jak dokážu.

Jen abych přišel na to, že jsem nikdy nebyl váš.

(druhý zápis)

Chopin, OPUS 15 NO. 1

Miluju všech jeho 21 nocturn, ale opus 15 no. 1 nejvíc. Je tam výrazný kontrast ve střední části, který každého najednou překvapí, přichází nečekaně a celou skladbu vytrhne, aby pak následně znovu utichal.

(třetí zápis)

Europe, THE FINAL COUNTDOWN

Poslouchám přitom Europe, The Final Countdown. Málokdy mám u kapel nejoblíbenější skladbu tu nejznámější nebo nejhranější, ale Europe patří k výjimkám, protože ty klávesy totálně zbožňuju.

Joey Tempest v ní zpívá o odchodu ze Země, odpočítává poslední chvíle, ale jinak je to spíše o melodii než o slovech. Aspoň pro mě.

(čtvrtý zápis)

Soundtrack LOTR, ROHAN

Oukej. Začal jsem třídit noty a našel jsem klavírní skladby z Pána prstenů. 

Ty filmy mám rád, ale soundtrack miluju. A přitom už je to několik let, co jsem ho nehrál. Vlastně ani nevím proč. Asi nebyl čas, což teď je. Takže jsem přes tři hodiny hrál a pořád mám z toho husí kůži. Jak moc dobrá ta hudba je.

(pátý zápis)

Beethoven, MOONLIGHT SONATA

Takže jsem hrál Měsíční několikrát za sebou v různých alternacích. Ne že by to byla jediná sonáta, kterou umím, nebo ke které mám noty, ale mám ji nejraději a znám ji nazpaměť, takže můžu klidně hrát a přemýšlet.

(šestý zápis)

Eminem, SIGN FOR THE MOMENT

A pak je tu samozřejmě píseň Sign for the moment.

Dítě s odbarvenými vlasy. Se sluchátky na uších. Co ho jeho otec opustil.

Brečel jsem, ale bylo mi čtrnáct a měl jsem dojem, že být bez otce je k nepřežití.

(sedmý zápis)

Bedřich Smetana, VLTAVA

Asi nebyl dobrý nápad pouštět si k tomu Smetanovy skladby. Vlastně ho nemám moc naposlouchaného. Znám pořádně jen Vltavu, kterou hráli na koncertě, kam mě pozvala paní Morrisová k mým šestnáctým narozeninám. A já měl totálně husí kůži. 

(osmý zápis)

Sting, DESERT ROSE

Pokud začne zpívat chlap, pomůžu mu. Pojedu pro učebnice a donutím ho studovat.

Pokud půjde o kapelu, zavolám Arnemu.

Fuck! Začal hrát Sting. Desert rose.

(devátý zápis)

Walking On Cars, COLDEST WATER

A když se řekne Erik, jako první mě napadne píseň Coldest Water.

(desátý zápis)

Queen, FAT BOTTOMED GIRLS

Eee. Takže to vypadá, že běhat nakonec fakt půjdu. A budu u toho poslouchat Fat Bottomed Girls od Queenů, protože si jako taková tlustá prdelatá holka připadám. Proč si to nepřipomínat?

A jestli mě něco dokáže nakopnout do tlustého zadku, tak právě hlas Freddieho Mercuryho.

(jedenáctý zápis)

Relaxation Winter Scenes

Poslouchám zrovna meditativní hudbu. Tříhodinové video na YouTube, kde celou dobu ve smyčce běží obrázky zimní krajiny (asi mám v sobě trochu sadomasochismu).

(dvanáctý zápis)

Mr. Kitty, AFTER DARK

Našel jsem na youtube, vlastně docela náhodou, písničku od Mr.Kitty After Dark. V životě jsem o tom interpretovi neslyšel a teď nemůžu přestat poslouchat refrén. To se mi stává celkem často, že mě něco zaujme a pak s tím nedokážu přestat.

Má to hrozně zvláštní atmosféru. Venku už je tma a fouká vítr, který občas slyším za okny, něco jako meluzínu, ale ne tak silnou. A do toho ta melodie, kterou pouštím pořád dokola, ačkoliv mi z ní není moc dobře.

(třináctý zápis)

David Guetta, Cedric Gervais & Chris Willis, WOULD I LIE TO YOU

Pořád přemýšlím, jestli ve Would I Lie To You neslyším nějaké tóny, které tam nepatří. Třeba bušení, jak se někdo snaží dostat do baráku. Nebo vytí vlků. Nebo… Vydávají duchové nějaké zvuky?

(čtrnáctý zápis)

Johann Strauss II, THE BLUE DANUBE WALTZ

Felman je mimochodem velký nadšenec do vážné hudby a velmi obdivuje Strausse, především jeho valčíky – zrovna poslouchám The Blue Danube Waltz.

(patnáctý zápis)

Dynoro & Gigi D’Agostino, IN MY MIND

V moji mysli,

v mojí hlavě,

odtud všichni pocházíme.

Nevím, proč mě napadla zrovna tahle píseň a proč si ji zpívám pořád dokola, vlastně úplně stejně jako ten text, který se naprosto nesmyslně opakuje.

(šestnáctý zápis)

DeM atlaS, BAD LOVES COMPANY

DeM atlaS mi to v Bad Loves Company vysvětlil naprosto jasně. Erik sice někdy na začátku říkal, že poslouchá rap, ale obecně mě nikdy nenapadlo, že ho fakt poslouchá. Teď mu to tam ovšem řve tak hlasitě, že buď zase na chvíli ztratil sluch, nebo hodlá přehlušit všechny svoje myšlenky (a nejspíš i moje, když už jsme u toho).

(sedmnáctý zápis)

12 způsobů, jak nasrat Erika

Osmnáctý zápis není tak úplně zápis, takže se k němu žádná písnička neváže.

(osmnáctý zápis)

Tony Anderson, IMMANUEL

Mám divnou náladu. Poslouchám Immanuel od Tonyho Andersona, což je taková zimní, melancholická skladba, kterou mi včera Erik pustil, protože myslel, že by se mi mohla líbit. Měl pravdu. 

(devatenáctý zápis)

Delain, TO LIVE IS TO DIE

To Live is to Die není zrovna nejlepší píseň pro tuhle situaci. Žít znamená zemřít. To není nic vyloženě objevného a normálně bych ten text ani nevnímal, ale teď… Byl jsem se podívat ven. Pořád nefouká, ani nijak extra nesněží, ale v dálce začíná obloha tmavnout. 

(dvacátý zápis)

Taylor Swift, DELICATE

Je to jako refrén Delicate od Taylor Swift.

Nevadí, že na tebe myslím?

Protože vím, že je to ošemetné.

(dvacátý první zápis)

Bastille, DOOM DAYS

Vybavuje se mi píseň Doom Days od Bastille. Je to už hodně dlouho, co jsem ji slyšel naposledy, ale v tomhle ohledu mám dokonalou paměť, takže mi hned naskočila melodie. I slova.

Když sleduji hořet svět, všechno na co myslím, jsi ty.

(dvacátý druhý zápis)

Troye Sivan, MY MY MY

My my my je sice až z jeho dalšího alba, které je – už jen textem téhle písně – o dost vyspělejší, ale za mě stejně oblíbené.

(dvacátý třetí zápis)

The XX, INTRO

Poslouchal jsem hodinovou verzi The XX – Intro a za celou dobu jsem snad ani jednou nemyslel na to, že bych mohl uklouznout na ledu, spadnout, praštit se do hlavy, omdlít a zmrznout. Dokonce mi bylo i jedno, že jsem přes hudbu nemohl slyšet, jestli mě náhodou nehoní medvěd.

(dvacátý čtvrtý zápis)

Michael Jackson, BEAT IT

Myslím, že Michael Jackson a jeho Beat It je možná nejlepší písnička k vaření. Takže jo, jdu na to.

(dvacátý pátý zápis)

Hurts, SLOW

Nemůžu dýchat,

nemůžu spát.

Vím, že si tě nemůžu dovolit.

Jen tě chci milovat. Jen tě chci držet blíž.

(dvacátý šestý zápis)

Petr Iljič Čajkovskij, KONCERT PRO HOUSLE D dur

Takže v pět ráno poslouchám Houslový koncert D dur od Čajkovského.

(dvacátý sedmý zápis)

Enya, ADIEMUS

Pustil jsem si Enyu, Adiemus. To mě vždycky uklidní.

Už jsem úplně klidnej.

Pohodka.

Grr.

(dvacátý osmý zápis)

Cutting Crew, (I JUST) DIED IN YOUR ARMS

Nakonec jsem pustil Cutting Crew, (I Just) Died In Your Arms. Hlavně proto, že ten zpěvák je vlastně docela hezký. Dovedu si představit, že… Pff, to je taky jeden z vedlejších příznaků zamilovanosti. Člověk je tak nějak automaticky věrný a nemyslí na ostatní.

(dvacátý devátý zápis)

Flora Cash, I WASTED YOU

Nakonec jsem si přece jen vzal sluchátka. Chtěl jsem si pustit něco pohodového, ale než jsem se rozmyslel co, začala mi hrát Flora Cash, I Wasted You, protože… Proč vlastně ne.

(třicátý zápis)

Roy Orbison, PRETTY WOMAN

Pretty Woman nakonec skončila dobře, ne snad? Tak třeba by nám to s Erikem taky mohlo vyjít. Třeba… Sakra, nesmím na to myslet. Nechci na to myslet. Nemá cenu na to myslet.

(třicátý první zápis)

Tones and I, DANCE MONKEY

Pořád myslím na tu písničku.

Tancuj pro mě, tancuj pro mě, tancuj pro mě. Nikdy jsem neviděl někoho dělat to, co děláš ty.

(třicátý druhý zápis)

Bertie Blackman, BEAMS

Takže tady s mámou sedíme, pijeme kafe, souhlasíme spolu, ze sluchátek mi potichu hraje Bertie Blackmane, Beams, protože jasně, proč zrovna teď neposlouchat na věčnost na tebe počkám a moje budoucnost je pořád nevyjevená.

(třicátý třetí zápis)

Moonbyul, ECLIPSE

Zrovna poslouchám písničku, kterou mi poslal Jonas, který je tak trochu blázen do asijské kultury, takže vůbec nevím, o čem se v ní zpívá, ale je docela chytlavá. Začal jsem si ji prozpěvovat nahlas a je tam část, kde je text docela nenáročný, v podstatě je to jen Ra ta ta ta ta. A dal jsem do toho tolik energie, až to Erika vyděsilo.

(třicátý čtvrtý zápis)

Jamie N Commons, RUMBLE AND SWAY

Už mu nepustím nějakou super píseň, jako třeba včera Rumble And Sway, (což je mimochodem fakt cool píseň a poslouchám ji i teď, abych se uklidnil) a nebudu ho nutit, aby na ni tancoval.

(třicátý pátý zápis)

G-Eazy & Halsey, HIM & I 

Přísahám na mou duši, svojí lásce bych nikdy nelhal. Řekl: „Mluv pravdu,“ já přísahám: „Zkusím to.“ Nakonec jsem to vždycky on a já. Je to hlupáček, já jsem blázen. Máme lásku, ten šílený druh. Jsem jeho a on je můj. Nakonec jsem to vždycky on a já.

Zatraceně, Halsey. Musíš mi zrovna teď hrát ve sluchátkách?

(třicátý šestý zápis)

Placebo, RUNNING UP THAT HILL

Zajímavostí je, že původním autorem textu není skupina Placebo, ale zpěvačka Kate Bush. Ovšem v podání Placeba je mnohem depresivnější. Člověk ji může poslouchat, mít přitom hlavu opřenou o sklo, sledovat, jak venku prší, mít zlomené srdce, užírat se v totální depce, možná i nějakou slzu vypudit a prostě…

(třicátý sedmý zápis)

The Weeknd, BLINDING LIGHTS

Otáčím se a Hříšné město je studené a prázdné. Nikdo kolem, kdo by mě soudil. Nevidím jasně, když jsi pryč. (No tak určitě.)

(třicátý osmý zápis)

Linkin Park, IN THE END

Tolik jsem se snažil a dostal jsem se tak daleko, ale nakonec na tom vůbec nezáleží.

Linkin Park mám fakt rád. Ví toho hodně o životě.

(třicátý devátý zápis)

Kasper Naes Peterson, NOCTURNO PRO ERIKA

I tenhle zápis má samozřejmě svoji vlastní skladbu. Ale je tak výjimečná, že ani na YouTube není. 🙂 Ale byla napsaná s láskou a pro lásku.

(poslední zápis)

0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments